Zavod BETA

Mladi in mediji

  • Replika in Lokalne Ajdovščina.

– Mladim ponuja prostor, kjer lahko izražajo svoja mnenja in svoje predloge. To velja tako za v program neposredno vključene mlade kot tudi za mlade, ki niso neposredno udeleženi v aktivnostih. Pri tem izhajamo iz dejstva, da mladi imajo ideje, a jih nimajo kje izraziti. Medij, ki bi glasu širše populacije mladih prisluhnil, enostavno pred družbeno revijo Replika ni obstajal. Posebej velja omeniti, da svoj prostor v reviji dobi tudi (in predvsem) neorganizirana mladina, ki se s problematiko zapostavljenosti še pogosteje srečuje.

– Aktualne družbeno-politične dogodke preseje skozi oči mladih in jih obravnava z vidika vpliva na mlado generacijo danes in njeno prihodnost. Pri tem izhajamo iz teze, da vsak družbeno-politični dogodek vpliva tudi na generacijo mladih, a se mladi tega premalo zavedajo.

– Senzibilizira široke javnosti in politične odločevalce o vplivu odločitev v družbi na življenja mladih. Senzibilizirana javnost posledično prinese večji vpliv in moč mlade generacije pri soupravljanju družbenih zadev. Pri tem izhajamo iz teze, da odločevalci pri odločanju prepogosto spregledajo vpliv odločitev na življenja mladih, ti pa so prešibki, da bi lahko na to opozarjali.

Replika je mesečna revija, ki zapolnjuje vrzel občutnega pomanjkanja poročanja medijev o mladih. Kot medij mladih se odziva na aktualna dogajanja v družbi, seveda skozi oči mladih. Skozi prizmo sedanje generacije mladih presoja in vrednoti pomembnejše družbeno-politične dogodke, pri čemer ima ves čas pred očmi današnjo in prihajajočo generacijo mladih. Replika je odprta za vse, ki želijo v družbo vnašati ideje mladih (tudi revolucionarne) in predstavlja medij, skozi katerega se lahko (tudi neuveljavljeni) mladi izrazijo. Vse to pa ob upoštevanju temeljnih vrednot revije, kot so svoboda, strpnost, solidarnost … Ob uvodnikih, komentarjih, intervjujih, kolumnah in satirah revija prinaša pregled tistih splošnih dogodkov, ki neposredno vplivajo na življenje in delo mladih, pozornosti pa je deležno tudi mladinsko delo na državnem in lokalnem okolju, boj za pravice mladih … Seveda revija govori o možnostih zaposlitev mladih, izobraževanju, zdravstveni in socialni problematiki mladih itd. Odpira tabu teme, primerja naše in tuje primere dobrih praks, slabim praksam pa dodeljuje rdeče in rumene kartone … Poleg pregleda preteklega meseca se v temi meseca poglobljeno posveti določeni mladinski temi, v vseh številkah pa so prisotni prispevki s področij gospodarstva in financ, prava, zgodovine, politike, kulture, sociale, športa mladih… Zavod je v letu 2016 zaradi neekonomičnosti izdajanja zamrznil izdajanje revije Replika, kar je nadomestil s sorodnimi vsebinami v spletnem in tiskanem mediju Lokalne Ajdovščina. – v letu 2021 in 2022 smo izdelali 8 številk revije Lokalne Ajdovščina. Obsežne edicije revije so na 80. straneh pregledale v stanje v regiji in mlade uvrstile v prostor in čas, ki od mladih terja prilagajanje. Predvsem pa od mladih zahteva aktivno participacijo, da si lahko svet ponovno krojijo po lastni meri.

  • Izvedba izobraževanj in usposabljanj za povečanje medijske pismenosti mladih, sodelovanja z mediji, pisanja člankov.

Na usposabljanjih so mladi spoznavali različne medije, učinkovite načine sodelovanja z mediji in promocijo v medijih ter pod strokovnim mentorstvom pripravili kakovostne članke za objavo v različnih medijih. Istočasno so spoznali praktična orodja za prepoznavanje lažnih novic ter različne metode za naslavljanje problematike lažnih novic.

  • Pogovori z znanimi osebami s področja medijev.

Zavod Beta je organiziral in izvedel več dogodkov, na katerih so sodelovali posamezni izkušeni novinarji, fotografi in uredniki. Namen dogodka je bil pogovor z uspešnimi osebnostmi na področju medijev, ki bi mlade navdušili za ta poklic, jim predstavili tveganja poklica ter hkrati skupaj z mladimi razmislili, kako se bo poklic novinarja spreminjal (in se je že spremenil) v luči sodobne tehnologije.